Hmmm..

  Datum: 2009-07-18 Kl: 04:21:33
Nu lite drygt ett år senare ser det ut som att vi hamnar exakt där vi var för 1 år sen. Hon har ytterliggare en gång blivit gravid, undrar hur det kommer sig att det blir runt samma tid punkt igen, kanske är det meningen att vi ska få barn som födds mot årets början, vid slutet på vintern ungefär. Men återigen är det samma dilemma som för ett år sen, behålla eller göra abort pga utbildning. Valet är hur svårt som helst, och som jag sa förra året så är det inget jag skulle rekommendera någon att göra. Men det är hon som håller på att utbilda sig och även hon som ska ha barnet inom sig, och även hon som ska föda barnet. Så största delen(Om inte hela) är det hon som bestämmer då allt hänger på henne, visst jag kan komma och säga vad jag tycker och tänker om det hela. Men i slutändan är det hon som bestämmer, och oavsett hur vi avgör att göra kommer jag vara med henne, vid hennes sida. Tills det är över. Mycket har hänt under det senaste året, vi har haft mycket ånger efter aborten och det har även gjort så vårat förhållande hållt på att ta slut vid ett flertal tillfällen. Men vi har klarat oss igenom allt, men det har inte varit lätt. Frågan är klarar vårat förhållande av allt detta igen nu? Jag hoppas att det gör det, om det nu är så att abort blir vårat val igen. Men det kommer bli oerhört jobbigt, abort är något som tar väldigt hårt på ett förhållande. Speciellt för dom som vill ha barn, och jag är åtminstone en av dom som vill ha barn. (Nu eller inom väldigt snar framtid) Och det vet min flickvän om. Jag kommer antagligen inte skriva exakt som jag gjorde förra året, men antagligen lite liknande. Och om jag ska hitta bilder så ska jag kolla upp så att bilderna är äkta först. (Då det var ett par personer som gnällde och sa att det var fejkade. Och jag vet inte svaret på det, så låter det bara vara) Men nu vet ni att denna bloggen är igång igen.

Kommentarer
Nette säger:

Abort verkar inte vara ett bra alternativ då ni kämpade med ånger och sorg hur länge som helst sist. Läs igenom vad du har skrivit för ett år sedan. Det som du skrev om din tjej när hon var mitt i en abort, gick på toan, såg delar av fostret... Det grep tag i mig! Påminn henne om vad hon själv sa vid den punkten.



Ta ert ansvar och behåll barnet! Det är en livsgåva. Det är inte omöjligt att fullgöra sina studier samtidigt som man är mamma. Distansalternativ?



Hoppas, och ber, att ni fattar rätt beslut!

Emelie säger:

Hej!

Jag har själv gjort en abort, när jag var i en dag från v 13.

Jag förstår vad ni går igenom, för mig har det gått längre tid än ett år men jag minns fortfarande allt jätte tydligt.

Jag är missnöjd med hur jag blev behandlad under aborten och även efteråt av personal.

Jag undrar om ni haft samma problem?

Maila gärna till mig i så fall.

Jag är ute efter att göra ett undersökande reportage och ställa de anställda lite mot väggen.

Hör gärna av dig!

Datum: 2009-10-09 Kl: 15:17:21
EnEvighet7 säger:

Ni måste se det här! Det är helt sjukt att det här kan fortgå i Sverige utan att någon reagerar...



http://www.youtube.com/watch?v=yMf7zJdS0V8

Datum: 2009-12-22 Kl: 15:25:59 | URL: http://www.youtube.com/user/enevighet17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback