Många dagar

  Datum: 2008-09-15 Kl: 12:41:57
Det har nu gått många dagar utan att jag skrivit något, det är för att vi har bytt internetleverantör och blev då utan internet här hemma i några dagar. Och jag vill inte skriva i min blogg offentligt då jag inte vill att utomstående som inget vet, ska veta att det är jag som skriver i denna blogg. Jag vill iaf inte att dom ska veta det nu, då bara dom jag litar fullt ut på ska få veta det.
Jag och min tjej har gjort en massa saker tillsammans i helgen, vi var på middag hemma hos hennes mamma. Vi har varit på bio och såg filmen Wanted. Och vi har även pratat om aborten del under kvällarna, men den värsta dagen var i fredags(natten till lördag) då tjejen skulle gå på toa för att kissa, och då kommer det blod såklart då det kommer blod i princip hela tiden för att få ut allt. Och av någon anledning så kollar hon ner i toaletten efteråt och ser då fostret, eller iaf några delar. Hon såg typ huvudet och en klump med lite ben i(antagligen ryggraden eller något liknande) och hon mådde jätte dåligt av detta vilket jag förstår. Och hon sa att hon ångrar jätte mycket att hon gjorde aborten nu och hon tyckte att jag skulle säga åt alla som funderar på abort att tänka igenom det hela engång till, och tänk på att göra det av rätt anledningar. Hon tycker nu att våran anledning var helt fel, hon tycker det är fel att tabort ett liv av våran anledning(att gå klart skolan helt) Då hon egentligen inte ville göra abort, och vill ha barn. Men hon vågade inte tänka på det hela tillräkligt innan hon bestämmde sig för att göra abort, då hon dessutom kände sig stressad då hon fick veta att hon var i vecka 8 när hon var på UM(ungdomsmottagningen) och man får bara göra med piller till vecka 9. Och hon ville verkligen inte skrapa.
Så därför gjorde hon det valet hon gjorde, och ångrar sig djupt idag. Märks på henne att hon mår dåligt av det hela, och hon säger nu att oavsett vad så kommer hon inte att göra en abort igen, aldrig någonsin.
Och jag kommer nog inte heller vilja göra det, då jag mår dåligt av det hela men försöker hålla det inom mig då jag ser hur dåligt hon redan mår och märker att hon behöver mig som stöd. Och hon vet att jag alltid finns här för henne, och att jag inget annat vill än att hon ska vara glad och må bra igen.

Ser att vissa läsare har hittat tillbaka eller så är det nya som kommit hit, vissa är positiva till att jag vågar skriva så öppet om det hela, och att många kan ta lärdom av detta. Det var just av den anledningen som jag skapade denna blogg, för att se till så att ingen annan gör samma misstag som vi nu tydligen gjort, och för att ni ska veta att det inte är så enkelt som man oftast tror att det är. Ingen mår bra av att göra detta, man kanske mår bättre efter beroende på anledningen man gjorde aborten, men i de flesta fall tycker jag att det är fel att göra abort!

Kommentarer
Maria säger:

Tycker du skriver enormt bra... er historia tror jag kan hjälpa många i valet och kvalet.

Tack för din uppriktighet och ärlighet.

Mvh/ Maria

Datum: 2008-09-15 Kl: 13:18:02
Anna säger:

Hmm, nu böjar jag verkligen tvivla på sanningshalten i den här bloggen.



Antingen såg din tjej i synvillor eller så är det osanning för man kan inte se NÅGOT människoliknande över huvud taget när man är så pass kort gången som vecka 8.



Jag fick missfall i vecka 9 och det enda som kommer är blod och levrat blod. När man dessutom (som jag) fött barn så vet man också efter VUL (vaginalt ultraljud) hur fostret ser ut, och i vecka 8 är det bara en liten cellklump!!

Datum: 2008-09-15 Kl: 15:21:05
Enabort säger:

Jag vet inte vad hon såg, men hon säger att hon tyckte det såg ut så. Skriver bara vad hon sa, sen om det är exakt det hon såg eller inte vet jag inte. Hur som helst mådde hon inte bra av det. Och om jag ville skriva om något som inte är sant varför skulle jag välja något som detta att skriva om!?



Isf skulle jag väl skriva om något man kan skriva längre om än vad jag kommer göra i detta, kommer bara skriva inom den närmaste tiden sen ska denna blogg finnas som en dokumentation om hur vi(främst jag då jag skriver ur min syn på det hela) kände när vi gjorde våran abort.

Tolle säger:

Din flickvän har nog rätt. Fostret utvecklas väldigt fort.



Här finns en medicinsk sida som förklarar utvecklingen:

main.php?level=i" rel="nofollow">http://www.ehd.org/sciencemain.php?level=i

Datum: 2008-09-15 Kl: 22:53:55
Z säger:

Du är ju sjuk i huvudet!! jag kan lova dig att hon inte såg ett skit men jag tror att du bara hittar på allt.. ditt jävla psykfall. Fan om nån som precis gjort abort läser skit som du skriver och tror på det. Far åt helvete

Datum: 2008-09-17 Kl: 21:08:57
Anonym säger:

Du får tro exakt vad du vill, jag hittar inte på något. Vi har nyligen gjort abort och jag vet inte vad hon såg eller inte såg. Jag säger bara vad hon sa. Jag skriver exakt så som jag upplever hela situationen. Men jag skulle väl inte heller tro på allt om jag läste en blogg som bloggskrivaren väljer att vara anonym. Alla upplever en abort på olika sätt, alla aborter är i stort sett unika dessutom. Vissa mår skit av det, och andra bryr sig typ inte alls.

Datum: 2008-09-18 Kl: 23:02:29
plopp säger:

fast, ang det sista inlägget... jag tycker du uttrycker dig lite felaktit när du skriver "Bryr sig inte alls" För en del, där det verkligen är en oönskad händelse.. känns det nog som en lättnad. Och man kan inte se ben och armar i vecka åtta... isf har läkarna gjjort en felaktig bedömning om vilken vecka hon var i. eller så kanske hon mådde så dåligt, hoppas att ni fattar "rätt" beslut nu då... för det händer tydligen igen... ppiller och kondom kanske? så slipper ni gå igenom detta igen.

Datum: 2010-02-21 Kl: 21:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback