Dag 3+4

  Datum: 2008-09-11 Kl: 15:24:25
Hej alla läsare.
Jag skrev inte igår då vi inte mådde så bra efter det som hände igår, vi var där innan 7 och hon fick sina piller en kvart senare. Hon tyckte det var jobbigt och ville ta sina piller själv, men hon klarade inte det och blev väldigt ledsen. Så hon fick hjälp med att ta sina piller och jag var tvungen att gå ut och vänta medans dom blev klara.
När jag kommer in så tröstar jag henne lite och sen ser jag till min förvåning att det låg ett piller på sängen, så jag frågade min tjej om det var såna hon fick. Och hon var osäker så jag fick gå till barnmorskan och fråga, och det var ett sånt hon hade fått som hade ramlat ut eller något. Så hon fick gå in igen och hjälpa henne, hon sa att 3 hjälper också men 4 är bättre.
Hon var tvungen att ligga still i 1 timme och inte ens ställa sig upp. Så jag hämtade några tidningar till henne som hon kunde läsa, och hon fick även 3 st smärtstillande tabletter att ta lite då och då, så det inte skulle göra så ont.
Efter 1 timme så gick vi på en promenad i sjukhuset och sen gick vi tillbaka till rummet och hade med oss Te och lite juice att dricka. Sen la hon sig i sängen och jag la mig halvt bredvid och höll om henne och sen somnade vi båda två och jag vaknade vid halv 11 ungefär av att jag frös. Tjejen vaknade strax efter och då kom barnmorskan in och kollade så att allt var bra och gått som det skulle. Allt såg bra ut änsålänge iaf, och vi gick ut och jag tog en kopp te till för att värma mig lite och tjejen tog lite mera juice.
Sen så försökte vi bara prata och försöka tänka på annat vilket inte är det lättaste när man väl är där, men det gick hyfsat bra. Vi kunde iaf le och skratta lite även fast vi båda mådde lite dåligt ändå.
Vi fick åka därifrån ungefär vid 14 tiden, och åkte då hem på engång. Vi åt mat och la oss och kollade på tv, men båda somnade och sen sov vi i till klockan 18-19 och ingen av oss visste vilken dag det var eller något när vi vaknade, för det kändes som att vi hade sovit i minst 1 dag. Och hon var orolig att hon hade försovit sig till skolan också. Men som tur var så hade hon ju inte det. Sen så gick jag och tog ett bad och hon satt bredvid och höll mig sällskap för hon får ju inte ens bada nu på minst 2 veckor stackarn. Sen när jag hade badat klart så ställde hon sig i duschen och tog en snabb dusch. Sen så satte vi oss och kollade runt lite på datorn ett tag och sen la vi oss i sängen för att försöka sova.

Ingen av oss sov vidare bra den natten, dels för att vi sov så mycket under dagen och pga att båda tänkte på aborten för mycket. Men nu ska det ju vara borta om vi inte är en av dom få som får problem och det inte är helt borta när man kommer på återkollen 2 veckor efter, och då måste man skrapa bort det sista har jag för mig.

Idag så gick tjejen till skolan, så hon gick upp vid 6 imorse och jag vaknade till precis när hon skulle gå. Sen har jag bara kollat på tv och fixat lite här hemma för att försöka tänka på annat just nu. Allt känns hur jobbigt som helst just nu, men det är bara att fortsätta kämpa. Tur att vi har varandra iaf, så man kan prata och så med varandra. Man kan såklart också prata med helt utomstående om man inte vill prata om allt med sin partner. Vi pratar inte om detta med våra vänner heller, men dom förstår att vi inte vill prata om det just nu ändå så.
Känns bra att vi har förstående vänner ändå, och inga som tjatar om det så det bara känns värre.
Nu sitter jag här och väntar på att min tjej ska komma hem, sen ska vi väl göra något att äta eller så. Och försöka ha en trevlig och mysig kväll bara vi två. Det var länge sen vi gjorde något själva så kan bli hur mysigt som helst.

Har sett att jag tappat nästan alla läsare nu dom senaste dagarna, kan vara att ni tycker min blogg är för jobbig att läsa pga allt det jobbiga. Eller så ville ni bara kolla när jag skrev reklamen i dom olika bloggarna jag hittade. (Dock ville inte alla acceptera min kommentar, flera av dom stora bloggarna valde iaf att inte acceptera dom har jag sett.) Förstår väl att man inte vill ha så mycket reklam i sin blogg, skulle nog inte jag heller vilja ha om jag hade en stor blogg.

Kommentarer
Maria säger:

åh, så viktigt det är att du skriver det här, så att fler kan förstå hur jobbigt det egentligen är.

önskar er det bästa!

Datum: 2008-09-12 Kl: 19:20:58
Linda K säger:

Fortsätt!!! Strunta i att folk tycker det är för jobbigt att läsa, detta kommer finnas dokumenterat och det är sååååååååååååååååååå viktigt det du gör!



Folk borde få veta hur det är EGENTLIGEN är!

Kram

Datum: 2008-09-14 Kl: 16:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback