Dag 2

  Datum: 2008-09-09 Kl: 21:12:33
Idag har vi inte gjort så myckt, tjejen åkte hem till sin familj imorse för att hämta papper och sånt som kommit till henne där hemma. Så jag har själv varit hemma här och för att få tiden att gå så har jag gjort om lite i vårat sovrum. Natten var ganska jobbig, tjejen somnade ganska snabbt. Men jag märkte att hon sov oroligt då. Och jag själv hade svårt att sova då jag låg och tänkte massa på vad det är vi gör, och det känns inte så jätte bra. Men måste man så måste man, och nu är det försent att ångra sig ändå. Imorgon bitti ska vi in till sjukhuset för att göra den sista biten av aborten sen ska hon inte vara gravid längre, men som en säkerhetsåtgärd ska vi tillbaka dit om 2 veckor igen för att kolla så verkligen allt är borta och sånt.

Förhoppningsvis känns det hela lite bättre efter imorgon, eller åtminstonde om några dagar framåt. Men det är inget som vi märker innan vi kommit dit. Tjejen har haft ont i magen hela dagen nu, vet inte om alla känner den smärtan. Men det gör ont i själen på mig att se henne ha så ont, speciellt när man vet att det är något som man själv har gjort så att hon har ont. Känns otroligt jobbigt just nu, och förstår att folk tycker det är jobbigt med abort och inte pratar om det så mycket med allmänheten oftast. Jag gör det för att jag känner att jag vill skriva av mig, och dela med mig av denna erfarenhet. Så att det kanske kan hjälpa andra att förhoppningsvis ta det beslut dom vill, eller något sånt.

Såg att det är några som reagerat på första bilden jag la ut, det är ett foster i 8:onde veckan. Som har skrapats ut antar jag, då jag inte tror man kan se fostret sådär när man gör abort med piller som vi gör. Men jag la ut den för att jag tycker att folk ska se hur dom ser ut och hur stora dom egentligen är ändå trots att det bara gått 8 veckor!

Kommentarer
:( säger:

jag är glad att du vågar skriva om detta om inte annat så hjälper det mig tack.... hoppas det har gått bra för er

Datum: 2010-05-25 Kl: 22:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback