Dag -1

  Datum: 2008-09-08 Kl: 01:28:12
Dagen innan vi ska in till sjukhuset och ta pillret, just nu är det ganska dystert mellan oss. Då båda är lite ledsna men vi försöker göra det bästa av situationen iaf, och försöker hålla på, på samma sätt som innan vi ens visste att hon var gravid. Har det mysigt och en massa sånt hela tiden, men under hela den tiden man gör sitt bästa för att inte tänka på det så tänker man på det iallafall hela tiden. Jag gör det åtminstonde, och tror att hon tänker på det minst lika mycket. Det är ganska jobbigt med abort innan det är gjort, att veta att man ska ta bort något som ändå lever. Det känns fel men det är andra saker som vi måste prioritera före det att vi kan skaffa barn tillsammans. Tråkigt nog så går det ju inte att behålla detta barn, men det går ju att försöka igen senare och hoppas att hon blir gravid igen då.

Imorgon så ska vi dra oss in till sjukhuset så hon kan ta sitt piller, vi ska vara där vid 16.00 och när hon tagit det så ska man vara där i närheten i en timme sen gå tillbaka, om jag har förståt allt rätt. Skriver mer om det imorgon.

Jag rekommenderar som sagt ingen att göra abort, tänk er för ordentligt innan. Och prata med din partner om det ordentligt också, så ni gör det rätta valet! Om ni inte gör det, så kan detta vara en sån sak som tar död på ett förhållande, tänk på det!

Kommentarer
Z säger:

Jag hoppas ni fortsätter skriva. Det här kan nog vara bra för oss att läsa.

Datum: 2008-09-08 Kl: 07:42:31
malin säger:

Kika gärna in på min blogg om du är intresserad utav sminkningar :) Har någonting som jg kallar "dagens sminkning" istället för "dagens outfit" - brukar vara poppis att följa :) kram malin!

© A N N I S P A N N I S säger:

Sugen på ny bloggdesign?



Kika in min blogg, jag hjälper dig gärna :)

http://akolan90.blogg.se/2008/september/bloggdesign-1.html

Datum: 2008-09-08 Kl: 12:41:38 | URL: http://akolan90.blogg.se/
Linda K säger:

Mitt hjärta gör ont av att läsa detta, jag har själv aldrig gjort eller ens behövs tänka p att jag skulle behöva gå igenom detta men jag har alltid vetat att detta är något som jag aldrig skulle klara av att göra.

Hoppas att ni någonstans finner tillbaks till det som var innan och att detta inte dödar ert förhållande så lätt som det gjorde det liv som ni skapat tillsammans. Jag säger inte så för att såra, utan det är bara en krass iaktagelse. TACK för att du skriver så öppet om detta för jag tror att många lever i villfarelsen av att detta är något enkelt, lättgjort och något som kommer över enkelt och smärtfritt - men själens djup svider och smärtar i åratal efter en sådant här beslut och aktion. Du kommer öppna mångas ögon till att detta inte är en enkel operation, ett ingrepp som bara tar en liten liten stund... det är ett ingrepp som river hål på en allra innersta och det slutar inte göra ont- någonsin!

Tack för modet att öppenhjärtat berätta om detta!

Datum: 2008-09-14 Kl: 15:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback