Dag 1 forts.

  Datum: 2008-09-08 Kl: 18:59:45
Vi har varit på sjukhuset och har nu kommit hem, allt gick bra men hon mår lite illa just nu. Är kanske en vanlig "bieffekt" till pillret eller så kanske det är för hur hon känner för det hela helt enkelt. Hon kände att hon verkligen inte ville ta pillret egentligen men hon gjorde det ändå, det var ju en liten rund tablett som hon fick. Sen skulle man hålla sig i närheten inom den närmsta timmen, om hon skulle spy eller liknande så skulle man komma tillbaka efter så man kunde få ett nytt piller(Antar jag att det var, då jag inte fick följa med in dit för henne. Då hon tyckte att det var jobbigt som det var ändå.)

Så nu är det 2 dagar kvar tills vi ska dit igen och ta typ 6 piller? eller vad det var, sen ska hela aborten vara klar. (Men i vissa fall så är det inte helt avslutat och därför kommer man tillbaka efter 2 veckor för att kolla så att hela graviditeten är borta, så att inga problem m.m uppstår.)
Det känns ganska dystert och jobbigt just nu, och det lär vara svårt att sova gott inatt tyvärr.


En bild på pillret hon tog idag.

Kommentarer
Therese säger:

Hej, hur hittade du till mig blogg föresten?? bra blogg!

Mickan säger:

Hoppas allt går bra!

Önskar er all lycka

Datum: 2008-09-09 Kl: 00:42:05 | URL: http://miickanp.blogg.se/
Lisen säger:

Önskar att allt går bra med er :D

Datum: 2008-09-09 Kl: 11:29:53 | URL: http://ihuvudetpalisen.blogg.se/
Jonna säger:

hej. tror att jag är gravid också, ska ta test om en vecka då jag är försenad två veckor. skulle det visa sig att jag är det, skulle jag vara tvungen till abort eftersom att jag är ung och min kille säger att det är det värsta som skulle kunna hända honom. trots att jag faktiskt vill ha barn. men jag vet inte riktigt hur man ska förhålla sig till det lilla som är så himla litet i det skedet. vad är det? på bilden du lagt ut är för mej en liten person, även fast jag itne kan.. förstår er verkligen även om jag inte riktigt är där än.. bra blogg!

Datum: 2008-09-09 Kl: 18:18:11
Emelie säger:

Jag har varit med om samma sak, det är jätte jobbigt.. Tankarna kommer nog alltid finnas där, men de blir ju svagare och svagare ju mer tiden går.. Tycker du gör ett jättebra jobb som stöttar henne så som du gör och jag önskar er lycka till..

Datum: 2008-09-10 Kl: 13:53:31 | URL: http://mlievensson.blogg.se/
Emelie säger:

Hej, jag och min pojkvän var tvungna att fatta samma beslut för snart 2 år sedan, det är jätte jobbigt.. Tankarna kommer nog alltid finnas där, men klart de blir svagare och svagare med tiden.. Tycker du gör ett jätte bra jobb som stöttar din tjej på de sättet som du gör och jag önskar er verkligen lycka till..

Datum: 2008-09-10 Kl: 14:10:01 | URL: http://mlievensson.blogg.se/
Jeniffer säger:

När kan man börja göra abort? när som helst el?

Datum: 2008-10-21 Kl: 00:55:24
anonym säger:

Du kan göra abort enda till vecka 12, och mellan vecka 12 och 19 men då måste man ha en läkares godkännande då det är ytterst ovanligt att man får göra abort under den tiden.

Datum: 2008-10-22 Kl: 12:05:13 | URL: http://enabort.blogg.se/
Mikaela säger:

varför abort?

Datum: 2008-10-22 Kl: 12:09:18 | URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback