Dag 1

  Datum: 2008-09-08 Kl: 14:31:00
Vi ska börja åka in till sjukhuset om 1 timme, och sen ska hon ta pillret. Hon är i vecka 8 så vi behöver iaf inte skrapa, tur det då det måste vara jobbigare för tjejen antar jag.
Jag har haft svårt att sova nu under natten och tänkt en massa på detta, mår inte så jätte bra över att behöva göra detta, men det är det bästa för oss just nu som sagt. Båda vill vi ju ha barn, och ingen av oss är för abort i vanliga fall. Det gör det hela så sjukt mycket värre, vill bara få det här ur världen nu och försöka tänka på annat. Men kan man tänka på annat efter att man har gjort något sånt här? Kanske blir lite svårt? Det är inget man vet innan det är gjort som sagt, sen ska vi tillbaka dit igen efter 2 dagar(dvs. på onsdag) och då ska hon vara där i 4-6 timmar för att göra det sista av aborten. Vet inte riktigt vad det är som ska göras då, för jag har inte läst på så bra om vad vi ska göra. Så får nog ta och göra det idag eller något.
Det jobbigaste är nog att se sin tjej må så dåligt som hon gör, hon vill helst inte prata om detta just nu då det är så jobbigt för henne. Varje gång man råkar nämna det, eller vi ser något litet barn så ser man hur dåligt hon mår. Det känns jätte jobbigt, även fast jag inte mår bra själv så vill jag försöka vara glad och positiv. Så jag kan stötta henne fullt ut, inte det lättaste alla gånger. Men jag gör mitt bästa, mer än så går det inte att göra.

Nu måste jag göra mig i ordning så vi kommer iväg i tid så vi inte kommer försent, skulle väl inte vara så jätte bra antar jag.


Såhär stor är fostret, och såhär långt har det gått när det är 8 veckor som vårat.

Kommentarer
Elin säger:

Jag gjorde en abort för två år sedan. Vill bara säga att ni kommer aldrig sluta tänka på det... Detta kommer bli en del av ert liv, något fanns där och det är lite viktigt att inte låtsas som om det inte gjorde det... Jag fick också mycket stöd av min pojkvän vilket var otroligt skönt men pratade fortfarande ut med barnmorskan, det är himla bra att prata om det (helst med någon utomstående!) - men sen nämner man det inte igen. Så känner jag.



Hoppas din flicka inte mådde för dåligt eller hade jobbigt ont, men förbered dig på att följande vecka inte kommer vara trevlig...



Önskar er all lycka i framtiden,

ha det underbart!

Datum: 2008-09-08 Kl: 15:17:06
T säger:

Jag och min flickvän tog också det beslutet för något år sen. Det var helt fel tid. Det viktigaste är att prata med varandra. Säg allt, säg hela tiden vad ni känner och prata. Prata, prata, prata. Det kommer att bli jobbigt, men det går över. Men prata för h-e med varandra konstant! Idag är vi gifta och vill skaffa barn.

Datum: 2008-09-08 Kl: 16:13:41
A n n a säger:

Önskar er lycka till! Verkligen!

Therese säger:

hjälp, vilken hemsk bild.. :(

Datum: 2008-09-08 Kl: 22:03:33 | URL: http://theresemansson.blogg.se/
♥JuJu♥ PHOTOS-FASHION-ME säger:

Den bilden.. oh herregud, man blir så ledsen...



Lycka till! Är ganska påläst om abort, speciellt om hur det påverkar föräldrarna. Men jag hoppas att ni ska må bättre efter ett tag.

Datum: 2008-09-08 Kl: 22:24:26 | URL: http://shesmiles.blogg.se/
Sebastian Berg säger:

Den där bilden var hemsk!

Datum: 2008-09-09 Kl: 09:37:38 | URL: http://sebastianberg.wordpress.com
Anna säger:

Ville mest bara berätta att ett foster i vecka 8 INTE är så utvecklat som bilden påstår. Den är fram-manipulerad av abort-motståndare för att människor ska få dåligt samvete.



Jag har själv gått igenom en abort i vecka 10, och vet hur jobbigt det kan vara att ta beslutet. Men det är bara ni som vet om det är det rätta eller ej.



Lycka till i framtiden med allt!

Datum: 2008-09-15 Kl: 15:14:44
Enabort säger:

Okej jag vet inte exakt, jag hittade denna bild bara när jag letade efter någon bild att ha med till bloggen

Datum: 2008-09-15 Kl: 15:30:38 | URL: http://enabort.blogg.se/
Jeniffer säger:

Oh herregud! :(

det gör ont att det!

Datum: 2008-10-21 Kl: 00:48:45
Jeniffer säger:

Alltså jag får panik att se på den!

Datum: 2008-10-21 Kl: 00:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback