Uppehåll

  Datum: 2008-10-07 Kl: 20:25:54
Var ett tag sen jag skrev men känner att jag kan behöva skriva av mig lite nu igen.

Det är som sagt inte så lätt att göra abort som dom flesta tror, jag trodde själv att det skulle vara enkelt i början. Innan hon blev gravid, men var samtidigt emot det för jag hellre vill ha barn än att ta bort det.
Men har nu lärt mig att det är oerhört svårt och jobbigt, det är iaf vad jag känt under den här tiden. Det har varit mer spännt mellan mig och tjejen under den här tiden också. Det har även påverkat sexlivet negativt, iaf från min sida då jag inte velat eller rättare sagt känt att jag inte vill, pga att man inte får ha sex under tiden det blöder för att det kan bli infekterat och grejer och när det sluta blöda så vågade jag iaf inte innan jag visste att allt var borta, hon har trott att jag inte gillar henne eller trott att jag inte "tänder" på henne sexuellt längre pga att jag inte ville ha sex, men det är för att jag inte velat säga varför till henne. För hon har mått tillräkligt dåligt som det är över det hela, men igår så var vi på sjukhuset igen och fick bekräftat att det var helt borta och att hon inte hade fått några problem av det hela, och det kändes som en otrolig lättnad för mig att veta att hon var helt frisk ändå. Och då vågade jag tillslut tala om för henne som det var, men tyvärr hade vi bråkat om en skit sak innan så hon var redan jätte sur på mig, men jag bestämmde mig för att säga som det var om det iaf. Och hoppas att hon förstod även om hon inte sa något om det då, vi har försökt vara med varandra ett tag idag och hittat på lite saker tillsammans vilket var trevligt, men hon bestämmde sig för att åka till sin syster och vara där i ett par dagar istället då vi bråkat en del på sistonde och hon tycker det är jobbigt. Men jag hoppas att vi kan lösa alla våra problem sen iaf och leva på som vi gjorde innan allt det här hände, då det har förstört mer än vad det hjälpt oss i vårat förhållande tyvärr. Just nu känns allt så jävla hopplöst och jag önskar att detta aldrig hade hänt, speciellt efter att hon var ute och festade senast och kom hem och blev jätte ledsen för hon hade sett folk som precis hade fått barn som var där och mådde jätte dåligt av det, och fick sen även veta att en av våra vänner kanske är gravid och antagligen kommer behålla det om det är positivt. Det får vi se hur hon gör med när hon fått provsvaret. När hon kom hem då så önskade hon iaf att hon gjort tvärtom och behållt barnet och det kändes otroligt jobbigt för mig att höra för det var exakt det jag ville att vi skulle göra men hon ville göra abort för att satsa på skolan och sånt just nu och jag gick med på det för jag vill stötta henne oavsett vad som sagt.

Jag hoppas att vad det än är som gör att hon mår så dåligt just nu, att det blir bättre snart och att hon och jag kan fortsätta där vi var innan allt började bli dåligt och massa tjaffs mellan oss. Jag älskar henne mer än livet och skulle aldrig vilja leva utan henne, då hon helt klart är det bästa som någonsin har hänt mig!
Och hoppas även att hon känner att hon kan prata med mig oavsett vad det är för fel, om jag gör fel eller om något annat får henne att må dåligt.

Jag finns alltid här för dig älskling oavsett vad och det hoppas jag att du vet och har förstått!<3

Kommentarer
Johanna säger:

vad fint skrivet! jag och min man valde att göra abort då vi sett på ultraljudet att vår lille kille var mycket sjuk.

snart är det ett år, och både jag och min man kan akna vår son otroligt mycket.

mitt tips till dig är att bara försöka finnas där för henne, och se till att mysa tillsammans.

det kan ta tid, tiden kanske inte läker men iallafall dämpar den alla sår.

Datum: 2008-10-22 Kl: 14:33:33
kuken säger:

Du kanske ska ge fan i att spamma din blogg på andra bloggar. För övrigt; dra åt helvete.

Datum: 2008-10-23 Kl: 12:47:58
Om min abort säger:

Hej! Jag har nu läst hela din blogg, jag blir verkligen berörd. Jag har också gått igenom en abort, och jag valde precis som du att göra en blogg om det. Ni är starka båda två och hälsa din tjej at hur jävla tufft det än känns så kommer det bli bättre, tillslut. Jag tycker du ska be henne läsa min blogg. Personligen tyckte jag det hjälpte mig att prata med, och lyssna på och läsa om andra som varit med om samma sak.Och hon får gärna ta kontakt med mig så kan jag prata med henne också. Ta hand om er!

Om min abort säger:

Och en sak till, man bör läsa den från början för att förstå, lite invecklat blir de annars.. hejhej

Datum: 2008-10-31 Kl: 01:20:26 | URL: http://omminabort.blogg.se/
Erik Blatte säger:

Nu begränsar vi aborträtten.



Sedan 1975 har svenska kvinnor aborterat 1 miljon svenskar.



Detta är ett kollektivt självmord.



Det kanske inte var en bra ide att ge kvinnorna all makt?



Vad bör göras?



För det första:

Om mannen vill föda barnet skall abort ej beviljas.



För det andra:

Begränsa aborträtten till 4 veckan.



För det tredje:

Inför 12% extra skatt till barnlösa

Datum: 2009-05-16 Kl: 10:17:19
Åsa säger:

Jag älskar din ärlighet på bloggen.



Hela bloggen är fantastisk!

fast den är oerhört smärtsam att läsa.



hoppas ni har det bra idag



Datum: 2009-06-02 Kl: 16:58:56
tjej säger:

oj, jag trodde först att du var mitt ex. jag är tjej och bär på exakt samma historia. Min sorg äter bokstavligen upp mig inifrån. jag är så ledsen och har så otroligt svårt för att förstå att jag genomgått abort två gånger. Varje dag är en börda och jag tror aldrig att jag kommer bli den jag en gång var. Jag hoppas att ni mår bättre. jag och min pojkvän gjorde slut och blev tillsammans till och från efter den första aborten, mestadels för att jag lade skulden på att han inte ville ta sitt ansvar under min första abort. Nu inser jag att det mesta som hände efter min första abort var ett resultat av hur dåligt jag mådde... jag vet inte vad jag ska säga.. mer än. tack för att du vågar skriva om ditt trauma. man känner sig så ofta ensam...

Datum: 2010-01-04 Kl: 15:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback